התמכרות לקנאביס: 4 טיפים שיעזרו לכם לשנות הרגלים רעים

לא מספיק אנשים יודעים את זה, אבל התמכרות לקנאביס היא דבר מוחשי, שפוגע בקרוב לעשרה אחוזים מהצרכנים של הסם. כל המידע על ההתמכרות וטיפים לגמילה - במאמר הזה
תוכן עניינים
צרו קשר עם המומחים לגמילה מקנאביס

שליחת הפרטים מהווה הסכמה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות

ישנם רבים שלא יודעים זאת, אבל התמכרות לקנאביס היא תופעה אמיתית ומוכרת גם בספרות הרפואית וגם בקרב צרכני קנאביס. בשנים האחרונות הפך הסם לפופולרי מאוד והוא זוכה ליחסי ציבור מעולים. עם זאת, נראה שרבים מתעלמים מהעובדה שיש לקנאביס גם השפעות שליליות, כולל סכנת התמכרות

נכון, התמכרות לקנאביס היא לרוב פחות קשה ומסוכנת מהתמכרות לסמים אחרים כמו הרואין, קוקאין או אפילו לתרופות מרשם שונות. עם זאת, עבור המכורים לקנאביס, מדובר בהתמכרות לכל דבר – שקשה לצאת ממנה. 

צרכני קנאביס רבים משוכנעים שקנאביס לא ממכר בגלל שמדובר בצמח טבעי. על הטענה הזאת אנחנו עונים שגם פטריות הן טבעיות, אך למרות זאת יש בהן סכנה ממשית לבריאות הפיזית והנפשית. כן, גם מוצרים טבעיים עלולים לגרום לסכנות ולהתמכרות. 

התמכרות לקנאביס יוצרת אצל המשתמשים תלות במריחואנה. אחת הסיבות לכך היא העובדה שצריכת קנאביס גורמת להפרשת דופאמין במוח. 

דופמין משפיע רבות על המצב הנפשי שלנו, ומעבר לסכנת ההתמכרות, לחוסר או לעודף של דופאמין יש קשר למחלות ולהפרעות נפשיות רבות, ובהן גם סכיזופרניה, דיכאון, הפרעות דו-קוטבות, הפרעות קשב וריכוז ואפילו פרקינסון.

כדאי לדעת שאם אתם צורכים קנאביס על בסיס יום-יומי, הסיכוי שלכם לפתח תלות בסם עולה וגוברת. למעשה, קרוב לעשרה אחוזים מצרכני הקנאביס סובלים מתסמיני התמכרות למריחואנה. כמחציתם חווים תסמיני גמילה כאשר הם מנסים להפסיק לצרוך קנאביס או להפחית את המינון.

נזקים של מריחואנה

היחס לקנאביס עבר תהפוכות רבות בשנים האחרונות. מסם שנתפס כ"סם מעבר" לסמים קשים כגון הרואין, הוא הפך עם הזמן לתחביב שהמוני אנשים נורמטיביים, בארץ ובעולם, נהנים ממנו מדי פעם. 

בשנים האחרונות, עם עליית קרנו של הסם וגל הלגליזציה שסוחף את העולם, נערכים יותר ויותר ניסויים ומחקרים בתחום ששופכים אור חדש על היתרונות והחסרונות של מריחואנה. 

מצד אחד, הגישה כיום הרבה יותר סלחנית ומתירנית בכל הנוגע לשימוש בקנאביס. עם זאת, ישנם גם כמה תופעות לוואי של מריחואנה שכדאי לשים לב אליהם. 

אחת מתופעות הלוואי של קנאביס היא הסיכון בהתפרצות פסיכוזה בעקבות השימוש בסם. המחקרים שבודקים את הנושא יודעים להגיד שככל הנראה הקנאביס אינו הגורם לפסיכוזה, אך הוא עלול להיות הטריגר להתפרצות כזאת. 

למעשה, הסיכון להתפרצות פסיכוזה כזו או אחרת קיימת אצל משתמשים שיש להם היסטוריה משפחתית של הפרעות פסיכוטיות מסוג זה. 

מדענים יודעים לספר היום כי השימוש בקנאביס בגילים צעירים עלול לפגוע בהתפתחות. בני נוער שצורכים וויד, או חומרים משני תודעה אחרים, עלולים לפגוע בהתפתחות השכלית שלהם. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבגילאים האלה, המוח עדיין נמצא בשלבי התפתחות, ושימוש בסמים כאלה עלול לשבש את ההתפתחות שלו. 

עבור מעשני קנאביס, קיים גם חשש לפגיעה בריאות. אם אתם מעשנים מריחואנה יחד עם טבק, הרי שאתם חשופים גם לכל הסכנות שמצויות בטבק – כולל התמכרות לעישון. 

ישנם צרכני קנאביס רבים שמתמכרים לעישון עצמו ולא לקנאביס, ולכן חשוב שתשימו לב אם התסמינים קשורים להתמכרות לקנאביס, או שהם קשורים להתמכרות לטבק. 

התמכרות לקנאביס: טיפים לגמילה ממריחואנה

רבים מצרכני הקנאביס הוותיקים יודעים שכדאי מדי פעם לעשות הפסקה או להפחית את הכמויות שהם צורכים. הסיבה לכך מתן הזדמנות לגוף להתנקות מהחומרים הפעילים שמצויים במריחואנה – וישנם יותר מ-140 חומרים פעילים!

התמכרות לקנאביס: גם לטבק שבעישון יש סכנות להתמכרות
מעשנים קנאביס יחד עם טבק? שימו לב שאתם לא מתמכרים לטבק עצמו

בשימוש ארוך טווח, הגוף עלול להתרגל לרמות הגבוהות של הדופמין שנוצרות בשל החומרים הפעילים בסם, והוא לא מצליח לייצב את הפרשת ההורמון בכוחות עצמו. 

בגלל הרמות הגבוהות האלה, לעתים יש תסמיני גמילה בעת הפסקת השימוש בקנאביס. הגוף פתאום מוצא את עצמו עם פחות דופמין ואתם עלולים לחוש עייפות, בלבול, חוסר ריכוז, תחושת "דאון", כבידות כללית, נדודי שינה ואפילו חרדות. 

התופעות האלה צפויות לחלוף לאחר ניקוי הגוף מהחומרים הפעילים בקנאביס. עם זאת, שימוש ארוך עלול להגביר גם את התלות הפסיכולוגית במריחואנה. כל התסמינים האלה מקשים על צרכני מריחואנה רבים להפסיק את השימוש בסם.

הקשיים האלה הם למעשה תסמיני הגמילה. ממש כמו שיש תסמיני גמילה מכל התמכרות אחרת, ולא משנה אם מדובר באלכוהול או בהימורים, גם לקנאביס יש תסמיני גמילה שונים. 

כדי לעבור את תקופת הגמילה הזאת אספנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם תסמיני הגמילה. עם זאת, חשוב לזכור שהתסמינים האלה מופיעים בעוצמה שונה אצל כל אחד ואחת. אם אתם מתקשים להיגמל בעצמכם – אתם תמיד יכולים להשאיר את הפרטים שלכם באתר ולהיעזר במומחי הגמילה שלנו.

  • שמרו על הכושר הגופני: על מנת להתגבר על החוסר בדופמין, מומלץ לשפר את אורח החיים על ידי ספורט קבוע. לא, אף אחד לא דורש מכם להיות פתאום ספורטאים אולימפיים, וההמלצה שלנו היא דווקא להתחיל עם ספורט שתוכלו להתמודד איתו בקלות ולאורך זמן. 
  • תנו למוח שלכם את ה"אוכל" שהוא צריך: המוח האנושי הוא מכונה מופלאה, אבל הוא לא תמיד יודע להבדיל בין אמת לדמיון – ואנחנו יכולים לנצל את זה. תרגולי מדיטציה או דימיון מודרך יכולים לתת מזון למוח ולהעניק לו סביבה נוחה לגמילה.
  • שפרו את השינה שלכם: למשתמשים רבים בסם קשה להתמודד עם שינה כשהם אינם תחת השפעת קנאביס. אנחנו ממליצים לכם להיכנס למוד של הירדמות ושינה: בלי טלויזיה, בלי מסכים בכלל, בחושך (או בתאורה חלשה) – ופשוט לעצום את העיניים ולישון. 
  • תהיו עם היד על הדופק: שימו לב מה קורה איתכם בתקופת הגמילה. יש המון נגמלים שמנסים כל מיני שיטות, ולוקח להם זמן להבין מה עובד עבורם ומה מקשה עליהם להמשיך. היו כנים עם עצמכם, אפילו אם לא תאהבו את מה שתבינו.

התמכרות לקנאביס היא לא דבר של מה בכך. למרות יחסי הציבור המעולים שמריחואנה זוכה לו בשנים האחרונות, קרוב ל-10 אחוזים מהמשתמשים מגיעים למצב של התמכרות לקנאביס. 

במהלך ניסיונות הגמילה שלהם, כמחצית מהם ייפגשו את תסמיני הגמילה שיקשו עליהם לעשות את השינוי שהם כל-כך רוצים לעשות. 

אם גם אתם מנסים להיגמל ממריחואנה אבל לא ממש מצליחים, אם אתם מרגישים שהשגרה שלכם כבר לא מה שהייתה בעבר ואתם רוצים לתפוס מחדש את השליטה בחיים – אל תעשו את זה לבד!

אנחנו כאן בשבילכם. השאירו את הפרטים ומומחי הגמילה שלנו יצרו אתכם קשר כדי ללוות אתכם צעד אחר צעד בדרך לאורח חיים בריא, מאוזן ונקי. 

צרו קשר עם המומחים לגמילה מקנאביס

שליחת הפרטים מהווה הסכמה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות

מאמרים שיעניינו אותך