תכנית גמילה מגראס: 5 טיפים שיעזרו לכם להיגמל ממריחואנה בעצמכם

צרכני קנאביס רבים מגלים שזה לא פשוט להפסיק לעשן מריחואנה. 1 מכל עשרה צרכנים צפוי להתמכר לסם, וחצי מהם נתקלים בתסמיני גמילה לא קלים. כך תעשו זאת נכון

תוכן עניינים

צרו קשר עם המומחים לגמילה מקנאביס

במשך המון שנים סיפרו לנו שקנאביס לא גורם להתמכרות, בניגוד לסמים אחרים. למרות זאת, יותר ויותר משתמשי מריחואנה מבינים שהם פיתחו התמכרות לקנאביס. השאלה הגדולה היא איך יוצאים מזה. אספנו לכם טיפים מצוינים כדי שתוכלו לבנות לעצמכם תכנית גמילה מגראס. 

הדבר הראשון שחשוב לדעת בקשר לגמילה מקנאביס הוא העובדה שקנאביס ממכר. למרות שמדובר בחומר טבעי שגדל בטבע – קרוב לאחד מכל עשרה צרכני מריחואנה מפתחים תלות בסם. 

נכון, ברוב המקרים לא מדובר בתלות חמורה כמו בסמים אחרים, הרואין או קוקאין, אך אסור להתעלם מהעובדה הזאת. 

יותר מכך, חלק גדול ממשתמשי מריחואנה שמנסים להיגמל מההרגל הזה, מגלים שזה לא פשוט כמו שהם חשבו. כמחצית מהנגמלים נתקלים בתסמיני גמילה ממריחואנה. 

הספרות הרפואית כבר מכירה את התופעה הזאת, שזכתה לשם "סינדרום גמילה מקנאביס", או "תסמונת גמילה מקנאביס". הסינדרום הזה מקשה על המון צרכני גראס שמנסים להיגמל. 

תופעות לוואי הפסקת עישון מריחואנה

לגמילה מקנאביס ישנם כמה תופעות לוואי, חלקן נפוצות יותר וחלקן פחות שכיחות. לפני שנמנה את ֹתופעות הלוואי האלה, חשוב שתדעו שרובן חולפות לאחר ימים ספורים. למרות זאת, כאשר התסמינים האלה פוקדים את הנגמלים – הם עלולים להקשות מאוד על הגמילה.

בגלל התסמינים האלה, רבים חוזרים לצרוך מריחואנה ולא עומדים ביעד הגמילה והשליטה מחדש בחיים שלהם. 

בין התסמינים הנפוצים ניתן למצוא קשיים בהירדמות, הזעה מוגברת בזמן השניה, חלומות בהירים ומלאי פרטים ורגש וסיוטים. 

יחד עם זאת, תסמיני הגמילה אינם כוללים רק בעיות שינה, אלא גם תסמינים שמשפיעים על מהלך היום. כאבי ראש, חוסר תיאבון, חרדות, תחושות כעס ועצבים ורצון עז לצרוך מריחואנה בשנית. 

אלה הם התסמינים הנפוצים יותר לגמילה מוויד. במקביל אליהם, ישנם כמה תסמינים פחות נפוצים. למרות שהם מתרחשים פחות, כדאי שתכירו אותם למקרה שהם יפקדו גם אתכם. 

בין התסמינים הפחות שכיחים נמצאים דיכאון, הזעה מוגברת (גם במהלך היום, ולא רק מתוך שינה), כאבי בטן, צמרמורות ורעידות בגוף. 

התסמינים האלה משפיעים לא רק על הנגמלים עצמם, אלא גם על הסובבים אותם. מחקרים שבחרו לבדוק את ההשפעה של תסמיני גמילה מקנאביס על הסביבה, גילו כי תופעות הלוואי האלה משפיעות גם על הנגמל וגם על האנשים מסביבו. 

סך הכל זה מאוד הגיוני, שכן התסמינים כוללים גם מאפיינים שמשפיעים על מצב הרוח, כמו כעס ועצבים. 

תכנית גמילה מגראס – עשו זאת בעצמכם

הדבר החשוב בבניה של תכנית גמילה מגראס היא ההבנה שתופעות הלוואי האלה קיימות, ובמקביל לזכור שהן צפויות לחלוף בתוך ימים ספורים. ברוב המקרים – התופעות האלה יחלפו אפילו בתוך פחות משבוע. 

לכן, השלב הראשון בבניית תכנית גמילה מגראס היא יצירת סביבה נקייה ותומכת. אם יש לכם סמים בבית, זה הזמן להוציא אותם. אם המפגשים החברתיים שלכם כוללים עישון מריחואנה – הגיע הזמן לשנות את זה.

נכון, זה לא תמיד פשוט לשנות את הסביבה שלכם. יחד עם זאת, אם אלה חברים אמיתיים, הם יבינו את הצורך שלכם בגמילה ובסביבה נקייה. אם אתם חוששים שלמרות הבקשות שלכם תמצאו את עצמכם בסביבה מלאת מריחואנה, כדאי לשקול הפסקה מהחברים, לפחות לתקופה של שבוע שבועיים. 

לאחר שיצרתם לעצמכם סביבה נקייה מסמים ותומכת בתהליך הגמילה שלכם, מומלץ לכם להתחיל לעשות ספורט. מעבר לעובדה שתמיד כדאי לשמור על כושר, עבור אלה הנמצאים בתהליך גמילה ממריחואנה – זה חיוני אפילו יותר. 

שימוש בקנאביס גורם לייצור חומרים כימיים במוח שגורמים לתחושות שונות, רובן נעימות למשתמשים. ברגע שמפסיקים לעשן וויד, הגוף שלנו רוצה את החומרים האלה, אבל הייצור שלהם פחת בהרבה בגלל שהגוף כבר לא מקבל את הקנאביס אליו הוא רגיל. 

אחת הדרכים לעודד את הגוף לייצר את החומרים האלה היא על ידי ספורט. כאשר אנחנו עוסקים בכושר גופני, הגוף שלנו משחרר אנדורפינים וחומרים נוספים שמעלים את רמות האושר שלנו וכך אנחנו יכולים לפצות את הגוף והמוח שלנו על המחסור בחומרים האלה בעקבות הפסקת צריכת הקנאביס. 

כאשר אתם בונים לעצמכם תכנית גמילה מגראס, חשוב מאוד להבין שצפוי להתפנות לכם זמן רב וכדאי שיהיה לכם מה לעשות איתו. זה הזמן למצוא תחביבים חדשים או לחזור לתחביבים ישנים. ציור, קריאה או כל דבר שאתם אוהבים לעשות יכול לעזור לכם להעביר את הזמן שהתפנה לכם, ויעזור לכם להתרכז בדברים אחרים פרט לרצון לחזור ולעשן. 

תכנית גמילה מגראס - הדרך שלך לעשות זאת בעצמך
למרות שמדובר בצמח טבעי – הוא עלול לגרום להתמכרות

נגמלים רבים מדווחים על קושי בהתמודדות עם הרגשות העזים שצפים בזמן הגמילה מוויד. אחת הדרכים להתמודד איתן היא אמבטיה חמה. המים החמים שעוטפים את הגוף עוזרים להרגעה של הרגשות העזים. במידה ואין לכם אמבטיה, גם מקלחת כמה יכולה לעשות עבודה טובה. לכן מומלץ לוודא שיש לכם מים חמים זמינים, בייחוד אם אתם מנסים להיגמל מקנאביס בעונת החורף. 

ישנם עוד כל מיני טיפים וטריקים שיכולים לעזור לכם לעבור את תקופת הגמילה. יחד עם זאת, סינדרום גמילה מקנאביס יכול לגרום לתסמיני גמילה קשים, ולהעמיד בפניכם מכשול קשה. 

אם אתם זקוקים לסיוע, להדרכה ולהכוונה בתהליך, או ליצירה של תכנית גמילה מקנאביס בצורה מקצועית על ידי מומחי גמילה ממריחואנה – מלאו את הפרטים שלכם שלכם בטופס יצירת הקשר, ומומחי הגמילה שלנו יסייעו לכם להשאיר את ההרגל הזה מאחוריכם, ולתפוס מחדש שליטה בחיים שלכם.

גם אם זה לא פשוט, אנחנו יודעים שיש לך את הכוח לעבור את זה. אנחנו כאן בשבילך, כדי לעזור לך להיגמל מקנאביס בצורה הטובה ביותר. אל תתמודדו עם זה לבד – מותר לבקש עזרה כדי לשפר את החיים פי עשרות מונים.

צרו קשר עם המומחים לגמילה מקנאביס

שתפו

Facebook
WhatsApp
Email

מאמרים שיעניינו אותך

התכנים המופעים באתר אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי וכל מטרתם לספק מידע ובשום מקרה אינם בגדר המלצה או עצה רפואית ו/או חוות דעת  מקצועית. התכנים המופעים באתר נועדו להרחבת הידע האישי של המשתמשים ואין לראות בהם המלצה או חוות דעת מקצועית.