טיפים לגמילה מקנאביס לבד: 8 הרגלים שיעזרו להעביר את התסמינים

צרכני קנאביס רבים מגלים שהפסיק זה לא תמיד פשוט וקל. נדודי שינה, דיכאון וכעס הם רק חלק מתסמיני הגמילה. כדי לעזור לכם בתהליך, אספנו עבורכם טיפים לגמילה מקנאביס
תוכן עניינים

הגיע הזמן לצאת מהלופ!

סדנת הגמילה של קובי צ'אוסקי עזרה ליותר מ-300 משתתפים להחזיר את השליטה לחיים שלהם.

עכשיו זה בידיים שלך

המון אנשים חושבים שאין דבר כזה התמכרות לקנאביס, אבל האמת היא שהם טועים. התמכרות לגראס היא דבר אמיתי, שבערך 1 מכל 10 מתמודד איתה.

אם הגעת לכאן, יש סיכוי סביר שאיבדת שליטה על הקנאביס, וקשה לך להפסיק עם ההרגל הזה. במאמר הזה ניתן לך טיפים לגמילה מקנאביס לבד שיעזרו לך להחזיר את השליטה לחיים.

אבל לפני שנגיע לפירוט של טיפים לגמילה מקנאביס, כדאי להבין קצת יותר לעומק את ההתמכרות הזאת ואת המאפיינים שלה.

ההבנה האינטימית עם ההתמכרות הזאת, עזרה להרבה צרכני קנאביס להחזיר לידיהם את השליטה בהרגל הזה.

תסמיני גמילה מקנאביס

התמכרות לקנאביס כוללת תסמינים פיזיים ופסיכולוגיים. במקרים רבים, ההתמכרות הזאת היא למעשה תוצר לוואי של התמודדות נפשית אחרת.

הרבה ממשתמשי הקנאביס פונים לסם הזה בתור מפלט מתחושות שונות – חלקם מרגשים תחושת ריקנות, אחרים חשים דיכאון, יש מי שמשתמש בקנאביס כדי להימנע מהתמודדויות קשות בתחומים שונים.

נגמלים מקנאביס למרות הקושי
ורבים מהם שואלים את עצמם איך להיגמל מקנאביס

עבורם, להתמסטל זו פשוט דרך לשים את הקשיים מאחור וליהנות מתודעה משוחררת ונעימה הרבה יותר.

אם הפסקאות האחרונות האלה הרגישו לך מוכרות – ייתכן שהקנאביס משמש עבורך מקום מסתור רגוע מרגשות ותחושות שלא נעים להתמודד איתן.

לצורך הזה במשהו שיסיח את דעתנו מהקשיים של היום יום, מצטרף העניין הפשוט שרבים מאיתנו התחילו לעשן קנאביס בגלל שזה היה כיף. זה עושה נעים בראש והכל נהיה מצחיק וכיף יותר – באמת אני רוצה לוותר על זה?

אם התחושות האלה מוכרות לך, אם יש לך הרגשה שקשה לך להפסיק עם הגראס או אפילו לצמצם את השימוש, כדאי לך להכיר את הסדנה לגמילה מקנאביס, שמעביר קובי צ'אוסקי, פסיכותרפיסט שמתמחה בגמילה מקנאביס.

הסדנה מורכבת מ-4 מפגשים שבועיים והיא נערכת ב-ZOOM על מנת לאפשר לצרכני קנאביס בכל הארץ ובכל העולם לתפוס בחזרה את השליטה על המריחואנה.

במפגש הראשון בסדנה, המשתתפים מכירים לעומק את ההתמכרות ולומדים לזהות את המנגנונים הפיזיים והנפשיים שלה. במפגש השני נותנים שמים דגש על המחסומים שתוקעים אותנו ולא נותנים לנו להפסיק עם הוויד.

במפגש השלישי, המשתתפים צוללים עמוק אל תוך הנפש, ומכירים כלים מעשיים להתמודדות עם הרגשות שנמצאים בבסיס של ההתמכרות לקנאביס. אחרי המפגש נפתח אתגר "מפסיקים לעשן יחד", שמעניק למצטרפים סביבה תומכת להפסקת העישון.

במפגש הרביעי והאחרון, המשתתפים מקבלים כלים שיעזרו להם להתמודד עם אירועים שונים ועם פחדים, חששות וכל מיני רגשות שעלולות לצוץ במהלך החיים.

הגיע הזמן לצאת מהלופ!

סדנת הגמילה של קובי צ'אוסקי עזרה ליותר מ-300 משתתפים להחזיר את השליטה לחיים שלהם.

עכשיו זה בידיים שלך

הסדנה יכולה לסייע לכל מי שמעוניין להפסיק עם המריחואנה, או אפילו רק לצמצם את השימוש בה. יחד עם זאת, אם בשלב הזה רצית רק לקבל טיפים לגמילה מקנאביס כדי להבין איך להיגמל מקנאביס לבד – הנה כמה טיפים שיעזרו לך להתמודד עם תסמיני הגמילה השונים.

בהמשך המאמר נפרט גם מהם תסמיני הגמילה מקנאביס.

טיפים לגמילה מקנאביס לבד

  • אמבטיות חמות יעזרו גם מבחינה רגשית וגם מבחינה גופנית.
  • שתו הרבה מים, ממש כמו כשיש שפעת.
  • שתו מיץ חמוציות – הוא עוזר בניקוי הגוף.
  • זיעה אינטסיבית גורמת לאיבוד פוטסיום. לכן חשוב לאכול מאכלים מלאי פוטסיום כמו מלון, בננה, פירות הדר ועלים ירוקים.
  • צמצמו את השומן בתזונה שלכם עד שמערכת העיכול חוזרת לתפקוד תקין.
  • כדי למנוע נדודי שינה, שתו כוס חלב חם לפני השינה.
  • צמצמו את צריכת הקפאין או הפחיתו אותה לחלוטין עד שבעיות השינה יחלפו.
  • פעילות גופנית גם מסייעת נגד דיכאון וגם מזרזת את העלמת תסמיני הגמילה. 

טיפים לגמילה מקנאביס יכולים לעזור לכם לעבור את תסמיני הגמילה הקשים. יחד עם זאת, ישנם לא מעט צרכני קנאביס שיתקשו להתמיד בגמילה למרות כל הטיפים האלה. 

טיפים לגמילה מקנאביס: עשו ספורט
מנסים להיגמל מקנאביס? זה הזמן לעשות ספורט

אף אחד מאיתנו לא מושלם, ואנחנו לא מחפשים להיות מושלמים. בתור בני אדם, אנחנו יכולים לשאוף להתקדם קדימה וליצור תהליכים בריאים. נסו לא לשפוט את עצמכם בחומרה אם אתם לא מצליחים להיגמל לבדכם.

מהם תסמיני גמילה מקנאביס?

בספרות הרפואית ניתן למצוא תיאורים רבים של "סינדרום גמילה מקנאביס", ורשימה של תופעות לוואי איתם מתמודדים צרכני מריחואנה רבים שמעוניינים להפסיק או להפחית את השימוש בסם. 

כדי לדעת אם אתם מתמודדים עם תסמיני גמילה מקנאביס, ערכנו עבורכם רשימה של התסמינים הנפוצים:

נדודי שינה

תסמין הגמילה הנפוץ ביותר מקנאביס הוא נדודי שינה. פעמים רבות, הקושי להירדם מתחיל בכמה לילות בלי שינה כלל, ועשוי להימשך גם כמה חודשים טובים שבהם מדי פעם יש קושי להירדם.

דיכאון

נגמלים רבים מדווחים על שקיעה בדיכאון, חלקם ברמה קשה יותר וחלקם ברמה מתונה יחסית. הבעיה עם הדיכאון, כמו גם עם חוסר השינה, היא העובדה שהתסמינים האלה מקשים מאוד על קיום אורח חיים תקין ושמירה על שגרה של עבודה, לימודים או מפגשים חברתיים.

סיוטים

צרכני מריחואנה רבים יודעים שהרבה לילות עוברים עליהם בלי חלומות, או לפחות בלי שהם זוכרים מה הם חולמים. עם זאת, ברגע שמפסיקים לצרוך קנאביס, החלומות הופכים בהירים יותר. לעתים המוח שלנו "משחק" בנו וגורם לסיוטים בזמן הגמילה, לחלומות מאוד רגשיים או לחלומות בעלי צבעים בהירים וחזקים.

הסיוטים האלה עשויים לגרום גם הם לקושי להירדם או להתעוררות באמצע הלילה. כדאי לדעת שהחלומות האלה בדרך מגיעים רק אחרי שבוע מתחילת הגמילה, ונוטים להפתיע נגמלים רבים. הם נמשכים כחודש, ולאחר מכן הם לאט לאט מתפוגגים.

בנוסף, נגמלים רבים מדווחים כי פוקדים אותם חלומות שבהם הם צורכים קנאביס. החלומות האלה מגיעים אפילו שנים רבות אחרי הגמילה. 

כעס ועצבנות

מבין כל התסמינים שציינו כאן, כעס ועצבנות הם התסמינים השכיחים פחות. לעתים מדובר בכעס עצור שהולך ונבנה לאט לאט, ולפעמים מדובר בהתקפי זעם מפתיעים: כעס על העולם, על האנשים שסובבים אותך, על עצמך וכעס על העובדה שהפכנו למכורים בלי ששמנו לב ועכשיו צריך להתמודד עם הגמילה. 

רוב התסמינים האלה נעלמים מעצמם בתוך כשלושה חודשים. עם זאת, יש מכורים שיתמודדו עם התסמינים האלה זמן רב יותר. גם במהלך החודשים האלה, יש כאלה שיתמודדו עם תסמינים קלים יחסית, ויש כאלה שימצאו את עצמם מתמודדים עם תסמינים קשים ויזדקקו לעזרה מקצועית כדי להפסיק עם השימוש במריחואנה.

גמילה מקנאביס בחינם זו לא אפשרות, אבל הסדנה לא רחוקה מזה
בגלל זה גמילה עצמית מקנאביס עשויה להיות לא פשוטה

במידה ואתם מתמודדים עם התסמינים האלה, אספנו לכם רשימה של טיפים לגמילה מקנאביס כדי לעזור לכם לעבור את התקופה הזאת. היא עלולה להימשך גם כמה חודשים, אך בסופו של דבר הגוף יתנקה וסינדרום הגמילה מקנאביס ייעלם מעצמו. 

קנאביס זוכה בשנים האחרונות ליחסי ציבור מצוינים. עם זאת, למריחואנה יש גם צדדים אפלים שלא מדברים עליהם. אם אתם נתקלים בצדדים האלה – זה לא אומר שום דבר עליכם, אלא על הסם. אם ניסיתם לפעול לפי הטיפים לגמילה מקנאביס ועדיין זה לא עזר – ייתכן שכדאי לכם להיעזר באנשי מקצוע. אתם יכולים לתפוס שליטה על החיים שלכם.

זכרו שתמיד אפשר לצאת מזה, ולתפוס את החיים שלכם בידיים. אפשר להיגמל מההרגל הזה שמשפיע לכם על החיים ולא מאפשר התמודדות תקינה עם מאורעות היומיום ועם שגרת חיים תקינה.

איך להיגמל מקנאביס?

אם אתם נמצאים במקום הזה, פנו לעזרה. אנחנו כאן, מושיטים אליכם יד. קחו אותה ותפסו מחדש את השליטה בחיים שלכם. אתם יכולים לעשות את זה.

קובי צ'אוסקי, פסיכותרפיסט שמתמחה בגמילה מקנאביס, פיתח שיטה ייחודית לגמילה מקנאביס ותפיסת השליטה על החיים בתוך 4 שבועות בלבד.

אם שאלת את עצמך איך להיגמל מקנאביס, או אפילו ניסית ללא הצלחה – סדנת הגמילה של קובי צ'אוסקי תוכל לסייע לך לנצח את הקנאביס.

הגיע הזמן לצאת מהלופ!

סדנת הגמילה של קובי צ'אוסקי עזרה ליותר מ-300 משתתפים להחזיר את השליטה לחיים שלהם.

עכשיו זה בידיים שלך

מאמרים נוספים

כדאי לדעת

הגיע הזמן לצאת מהלופ!

סדנת הגמילה של קובי צ'אוסקי עזרה ליותר מ-300 משתתפים להחזיר את השליטה לחיים שלהם.

עכשיו זה בידיים שלך

מאמרים שיעניינו אותך

איך להפסיק לעשן סמים

איך להפסיק לעשן סמים?

אם שאלת את עצמך איך להפסיק לעשן סמים – הגעת למקום הנכון. המאמר הזה יגלה לך מדוע קשה לך להפסיק עם ההרגל הזה, ואיך לעשות זאת בצורה נכונה