טיפים לגמילה מקנאביס: 8 הרגלים שיעזרו להעביר את התסמינים

צרכני קנאביס רבים מגלים שהפסיק זה לא תמיד פשוט וקל. נדודי שינה, דיכאון וכעס הם רק חלק מתסמיני הגמילה. כדי לעזור לכם בתהליך, אספנו עבורכם טיפים לגמילה מקנאביס

תוכן עניינים

צרו קשר עם המומחים לגמילה מקנאביס

עולם צרכנות הקנאביס מלא במידע, אבל גם מלא במידע שגוי. בין השאר, במשך שנים רבות סיפרו לנו שאין דבר כזה תלות פיזית בקנאביס, ואין תסמינים גופניים להתמכרות לקנאביס. זו טעות יסודית, ולפעמים צריך כמה טיפים לגמילה מקנאביס כדי להתגבר על הקשיים.

לעומת זאת, אם תשאלו מומחי גמילה מקנאביס, הם יגידו לכם את האמת המרה: גם קנאביס, למרות שמדובר בצמח טבעי, יש תסמיני התמכרות פיזיים ותסמיני גמילה שעשויים להקשות על כל אחד שמנסה להיגמל מההרגל הזה ולשנות אורח חיים – בין אם בכוונה להפסיק את השימוש במריחואנה לחלוטין ובין אם רק כדי לצמצם כמויות. 

לפני תחילת תהליך הגמילה מקנאביס, לא ניתן לדעת מי יתמודד עם תסמיני גמילה כאלה ואחרים, בין אם פיזיים ובין אם מנטליים ורגשיים.

רוב הנגמלים ממריחואנה חווים תסמיני גמילה קלים יחסית, וחלקם הגדול מצליח להתמיד בגמילה על אף הקשיים האלה. עם זאת, ישנם צרכני קנאביס שיתמודדו עם תסמיני גמילה מקנאביס ברמה חריפה יותר, דבר שיקשה עליהם להיגמל לבדם.

למרות שבמקרים רבים מדובר בתסמינים קלים יחסית לעומת התמכרויות אחרות, התסמינים האלה עשויים להופיע זמן רב יותר מאשר תסמינים של התמכרויות אחרות. 

הסיבה לכך היא פשוטה. בניגוד לסמים אחרים, החומר הפעיל בקנאביס, THC, נאגר בתאי השומן, ולכן לוקח לו יותר זמן לצאת מהגוף. המשמעות היא שהחומר הפעיל הזה נמצא בגופנו אפילו כמה חודשים לאחר צריכת מריחואנה, לעומת ימים בודדים או שבועות ספורים, כמו בסוגי סמים אחרים. 

מהם תסמיני גמילה מקנאביס?

בספרות הרפואית ניתן למצוא תיאורים רבים של "סינדרום גמילה מקנאביס", ורשימה של תופעות לוואי איתם מתמודדים צרכני מריחואנה רבים שמעוניינים להפסיק או להפחית את השימוש בסם. 

כדי לדעת אם אתם מתמודדים עם תסמיני גמילה מקנאביס, ערכנו עבורכם רשימה של התסמינים הנפוצים:

נדודי שינה

תסמין הגמילה הנפוץ ביותר מקנאביס הוא נדודי שינה. פעמים רבות, הקושי להירדם מתחיל בכמה לילות בלי שינה כלל, ועשוי להימשך גם כמה חודשים טובים שבהם מדי פעם יש קושי להירדם.

דיכאון

נגמלים רבים מדווחים על שקיעה בדיכאון, חלקם ברמה קשה יותר וחלקם ברמה מתונה יחסית. הבעיה עם הדיכאון, כמו גם עם חוסר השינה, היא העובדה שהתסמינים האלה מקשים מאוד על קיום אורח חיים תקין ושמירה על שגרה של עבודה, לימודים או מפגשים חברתיים.

סיוטים

צרכני מריחואנה רבים יודעים שהרבה לילות עוברים עליהם בלי חלומות, או לפחות בלי שהם זוכרים מה הם חולמים. עם זאת, ברגע שמפסיקים לצרוך קנאביס, החלומות הופכים בהירים יותר. לעתים המוח שלנו "משחק" בנו וגורם לסיוטים בזמן הגמילה, לחלומות מאוד רגשיים או לחלומות בעלי צבעים בהירים וחזקים.

הסיוטים האלה עשויים לגרום גם הם לקושי להירדם או להתעוררות באמצע הלילה. כדאי לדעת שהחלומות האלה בדרך מגיעים רק אחרי שבוע מתחילת הגמילה, ונוטים להפתיע נגמלים רבים. הם נמשכים כחודש, ולאחר מכן הם לאט לאט מתפוגגים.

בנוסף, נגמלים רבים מדווחים כי פוקדים אותם חלומות שבהם הם צורכים קנאביס. החלומות האלה מגיעים אפילו שנים רבות אחרי הגמילה. 

כעס ועצבנות

מבין כל התסמינים שציינו כאן, כעס ועצבנות הם התסמינים השכיחים פחות. לעתים מדובר בכעס עצור שהולך ונבנה לאט לאט, ולפעמים מדובר בהתקפי זעם מפתיעים: כעס על העולם, על האנשים שסובבים אותך, על עצמך וכעס על העובדה שהפכנו למכורים בלי ששמנו לב ועכשיו צריך להתמודד עם הגמילה. 

רוב התסמינים האלה נעלמים מעצמם בתוך כשלושה חודשים. עם זאת, יש מכורים שיתמודדו עם התסמינים האלה זמן רב יותר. גם במהלך החודשים האלה, יש כאלה שיתמודדו עם תסמינים קלים יחסית, ויש כאלה שימצאו את עצמם מתמודדים עם תסמינים קשים ויזדקקו לעזרה מקצועית כדי להפסיק עם השימוש במריחואנה.

במידה ואתם מתמודדים עם התסמינים האלה, אספנו לכם רשימה של טיפים לגמילה מקנאביס כדי לעזור לכם לעבור את התקופה הזאת. היא עלולה להימשך גם כמה חודשים, אך בסופו של דבר הגוף יתנקה וסינדרום הגמילה מקנאביס ייעלם מעצמו. 

טיפים לגמילה מקנאביס

  • אמבטיות חמות יעזרו גם מבחינה רגשית וגם מבחינה גופנית.
  • שתו הרבה מים, ממש כמו כשיש שפעת.
  • שתו מיץ חמוציות – הוא עוזר בניקוי הגוף.
  • זיעה אינטסיבית גורמת לאיבוד פוטסיום. לכן חשוב לאכול מאכלים מלאי פוטסיום כמו מלון, בננה, פירות הדר ועלים ירוקים.
  • צמצמו את השומן בתזונה שלכם עד שמערכת העיכול חוזרת לתפקוד תקין.
  • כדי למנוע נדודי שינה, שתו כוס חלב חם לפני השינה.
  • צמצמו את צריכת הקפאין או הפחיתו אותה לחלוטין עד שבעיות השינה יחלפו.
  • פעילות גופנית גם מסייעת נגד דיכאון וגם מזרזת את העלמת תסמיני הגמילה. 

טיפים לגמילה מקנאביס יכולים לעזור לכם לעבור את תסמיני הגמילה הקשים. יחד עם זאת, ישנם לא מעט צרכני קנאביס שיתקשו להתמיד בגמילה למרות כל הטיפים האלה. 

אף אחד מאיתנו לא מושלם, ואנחנו לא מחפשים להיות מושלמים. בתור בני אדם, אנחנו יכולים לשאוף להתקדם קדימה וליצור תהליכים בריאים. נסו לא לשפוט את עצמכם בחומרה אם אתם לא מצליחים להיגמל לבדכם.

טיפים לגמילה מקנאביס: עשו ספורט
מנסים להיגמל מקנאביס? זה הזמן לעשות ספורט

קנאביס זוכה בשנים האחרונות ליחסי ציבור מצוינים. עם זאת, למריחואנה יש גם צדדים אפלים שלא מדברים עליהם. אם אתם נתקלים בצדדים האלה – זה לא אומר שום דבר עליכם, אלא על הסם. אם ניסיתם לפעול לפי הטיפים לגמילה מקנאביס ועדיין זה לא עזר – ייתכן שכדאי לכם להיעזר באנשי מקצוע. אתם יכולים לתפוס שליטה על החיים שלכם.

זכרו שתמיד אפשר לצאת מזה, ולתפוס את החיים שלכם בידיים. אפשר להיגמל מההרגל הזה שמשפיע לכם על החיים ולא מאפשר התמודדות תקינה עם מאורעות היומיום ועם שגרת חיים תקינה.

אם אתם נמצאים במקום הזה, פנו לעזרה. אנחנו כאן, מושיטים אליכם יד. קחו אותה ותפסו מחדש את השליטה בחיים שלכם. אתם יכולים לעשות את זה.

צרו קשר עם המומחים לגמילה מקנאביס

שתפו

Facebook
WhatsApp
Email

מאמרים שיעניינו אותך

התכנים המופעים באתר אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי וכל מטרתם לספק מידע ובשום מקרה אינם בגדר המלצה או עצה רפואית ו/או חוות דעת  מקצועית. התכנים המופעים באתר נועדו להרחבת הידע האישי של המשתמשים ואין לראות בהם המלצה או חוות דעת מקצועית.