תופעות לוואי של שמן קנאביס: כל מה שצריך לדעת על שמן קנאביס

תוכן עניינים
צרו קשר עם המומחים לגמילה מקנאביס

שליחת הפרטים מהווה הסכמה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות

צריכת קנאביס עוברת בשנים האחרונות מהפיכה של ממש. אם בעבר הדרך היחידה לצרוך קנאביס הייתה בעישון, היום יש שיטות שונות ומגוונות, ובהן גם שמן.

בעקבות זאת, רבים מנסים להבין מהם תופעות לוואי של שמן קנאביס, והאם בכלל ישנן כאלה. 

אז נתחיל מהסוף: שמן קנאביס הוא תוצר של הצמח שאנחנו מכירים, ומכיל את החומרים הפעילים שהצמח מכיל. לכן, יש לו גם תופעות לוואי, ממש כמו שיש לעישון קנאביס תופעות לוואי. 

לפני שנעסוק בתופעות לוואי של שמן קנאביס, כדאי רגע לעמוד על ההבדלים בין צריכת קנאביס בשמן לבין צריכת קנאביס בעישון.

ההבדל הראשון שמשתמשי שמן קנאביס רבים שמים לב אליו, הוא זמן תחילת ההשפעה של השמן. בצריכת מריחואנה בעישון, ההשפעה מתחילה כמעט באופן מיידי, או לאחר דקות בודדות. 

לעומת זאת, בצריכה של שמן קנאביס, ההשפעה מורגשת לאחר זמן רב יותר. לכן, ההמלצה הראשונה למי שצורך שמן קנאביס בפעם הראשונה היא להתחיל במינון נמוך יחסית, ולהמתין זמן מה במידה ורוצים להגדיל את המינון. 

יחד עם ההשפעה האיטית, אחד המאפיינים של שימוש בשמן קנאביס הוא שההשפעה נוטה להיות ארוכה יותר מאשר עישון מריחואנה. ברוב המקרים, היא נמשכת בין 4 ל-6 שעות. 

ברוב המקרים, שיא ההשפעה מגיע כחצי שעה לאחר צריכת השמן, ועד שעתיים פחות או יותר. 

תופעות לוואי של שמן קנאביס – האפקט הפסיכואקטיבי

ישנם שמני קנאביס שמכילים רמות גבוהות של החומר הפעיל THC, אותו חומר בקנאביס שגורם לתופעה הפסיכואקטיבית. 

בשל הרמות הגבוהות האלה, שמן קנאביס עלול לגרום לאפקט פסיכואקטיבי חזק יותר לעומת האפקט שנוצר בעישון קנאביס.

הדבר נכון בעיקר בפעמים הראשונות שבהן נעשה שימוש בשמן קנאביס, ועם הזמן האפקט המוגבר צפוי להיחלש בעקבות הרגלה של הגוף לרמות הגבוהות האלה. 

ישנם משתמשים שדיווחו על תופעות לוואי של שמן קנאביס, וציינו כי הם מרגישים תחושת "ריחוף". כמו כן, רבים מהם ציינו כי הם חשים עייפות מוגברת, לעומת תופעות הלוואי של צריכת קנאביס בדרכים אחרות כגון עישון. 

כללים לשימוש מושכל בשמן קנאביס

בגלל העוצמה של תופעות לוואי של שמן קנאביס, מומלץ להתחיל בקטן. שימוש בכמות גבוהה של שמן קנאביס בפעמים הראשונות עלול לגרום לתופעות לוואי חמורות.

במידה ויש לכם צורך להשתמש בשמן קנאביס, ההמלצה היא להתחיל במינון נמוך יחסית, אפילו של טיפה יחידה זמן קצר לפני השינה.

משך הזמן המומלץ להמתין עד להעלאת המינון הוא שלושה עד חמישה ימים. לאחר הימים האלה, אפשר להוסיף טיפה נוספת למינון.

בהמשך הדרך, כאשר הגוף התרגל יותר לתופעות הלוואי של שמן הקנאביס, ניתן במידת הצורך גם לעשות שימוש במהלך היום, בבוקר או בצהריים. 

בנוסף, בגלל עוצמת תופעות לוואי של שמן קנאביס, מומלץ ליטול את השמן לפני מנוחה מלאה. בשל תופעות הלוואי האלה, נהיגה עלולה להיות מסוכנת מאוד, וכך גם שימוש במכשירים שדורשים ריכוז ועירנות מלאה. 

יציאה מהבית עלולה להיות מטלה קשה יותר לאחר צריכת שמן קנאביס, ועדיף להישאר במקום בליווי של חבר טוב או קרוב משפחה. 

לשמן קנאביס יש שימושים רבים ובהם שימושים רפואיים מבורכים. יחד עם זאת, חשוב לזכור שמדובר בחומר פעיל וסם לכל דבר ועניין. 

ממש כמו שלעישון קנאביס יש תופעות לוואי, כך גם לשימוש בשמן קנאביס. בין שאר תופעות הלוואי, הרי שישנם משתמשים שמפתחים תלות בקנאביס, גם אם הוא מגיע בצורה של שמן, ולא בצורה של עישון. 

במידה ומתעורר בך החשד כי פיתחת תלוי בקנאביס בשל שימוש בשמן קנאביס, כדאי לדעת שישנם עוד רבים כמוך. 

למעשה, כמעט אחד מכל 10 צרכני קנאביס מדווח על פיתוח תלות של ממש בסם, ועל התמכרות של ממש. רבים מהם נתקלים בתסמיני גמילה לא פשוטים כשהם מנסים להפסיק את ההרגל הזה ואת צריכת הקנאביס. 

אם קשה לך להפסיק את השימוש בקנאביס, וזה מרגיש כאילו פיתחת תלות והתמכרות לקנאביס – אנחנו כאן בשבילך.

מילוי הפרטים כאן בטופס יאפשר למומחי הגמילה שלנו ליצור איתך קשר ולעזור לך לשנות את ההרגל הזה, ולהפסיק את התלות בקנאביס. 

צרו קשר עם המומחים לגמילה מקנאביס

שליחת הפרטים מהווה הסכמה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות

מאמרים שיעניינו אותך