גמילה מוויד: 3 טיפים שיעזרו לכם להשאיר את המריחואנה מאחוריכם

צרכני מריחואנה רבים מבינים שהגיע הזמן שלהם לנסות גמילה מוויד. בדרך כלל זה מגיע אחרי תקופה שבה הם מואסים בקנאביס, אבל לא מצליחים להפסיק לבדם. כך תעשו זאת נכון
תוכן עניינים
צרו קשר עם המומחים לגמילה מקנאביס

שליחת הפרטים מהווה הסכמה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות

צרכני קנאביס רבים נהנים מחיים מלאים ועשירים. לעומתם, ישנם לא מעט אנשים שמרגישים שהם לא מצליחים להפסיק לצרוך קנאביס, וכי זה לא מאפשר להם להמשיך בשגרת חיים תקינה. בשלב הזה, כדאי לחשוב על גמילה מוויד. 

בשנים האחרונות, התופעה הזאת הולכת ומתרחבת. יותר יותר צרכני וויד – בין אם כאלה שהכירו את הקנאביס כתרופה ובין אם הם עישנו מדי פעם בשביל הכיף – מבינים שהגיע הזמן לגמילה מקנאביס

הסיבה לכך נעוצה ככל הנראה בעלייה במספר צרכני הקנאביס בישראל. מעבר לכך שבשנים האחרונות הכירו חולים רבים את יתרונות הקנאביס הרפואי, גם בצריכת הקנאביס שלא לצרכים רפואיים ישנה עליה בזכות הלגיטימציה הגוברת למריחואנה ברחבי המדינה. 

בדרך כלל, לפני שההחלטה הזאת מתקבלת בראשם של אותם אנשים, עוברת תקופה ארוכה של אורח חיים לא מספק – ואף יותר מכך. חלק מהם מתארים תסמיני התמכרות שלא מאפשרים להם להפסיק את השימוש בוויד, או אפילו לצמצם אותו.

רבים מהם מתארים כיצד הפך הגראס למרכז החיים שלהם: הדבר הראשון שהם עשו כאשר חזרו לביתם היה להדליק ג'וינט, ושם נגמר היום. עבור חלקם, קנאביס הפך להיות ה"תחביב" היחיד, והדבר היחיד שהם עשו ברוב שעות היום.

אנחנו לא מכירים מישהו אחד שאוהב להודות שיש לו בעיה, אבל צריך להכיר בעובדות. אם אתם מרגישים שהקנאביס מנהל אתכם ולא מאפשר לכם שגרה עשירה, מגוונת ואיכותית – יכול להיות שאתם מתמודדים עם המתמכרות לוויד. אם אתם מרגישים שקשה לכם כבר לנהל משימות מורכבות, או תחושה שאתם תקועים בשגרה שלא מתקדמת לשום מקום בגלל הקנאביס, ייתכן ואתם מכורים לקנאביס. 

כן, למרות מה שהרבה צרכני קנאביס אוהבים להגיד – קנאביס עלול לגרום להתמכרות. למעשה, כמעט אחד מכל עשרה צרכני קנאביס מפתח תלות פיזית ונפשית במריחואנה.

למעשה, ישנם משתמשי מריחואנה רבים שיוזמים הפסקות בצריכת הקנאביס מדי פעם, כדי "לנקות את הגוף". ברוב המקרים, הם עושים זאת בגלל שהם מרגישים שהגיע הזמן לעשות זאת. בגלל שהגוף שלהם מאותת להם להפסיק. 

עבור אחרים, הגוף לא מסוגל לעשות זאת.

חשוב להגיד זאת כבר כעת: אם אתם מנסים גמילה מוויד כבר תקופה אך בלי הצלחה, יכול להיות שכדאי לכם לקבל עזרה מקצועית. לא ברור מה גורם להבדלים בקושי להפסיק עם הקנאביס אצל כל אחד ואחת, אך אין ספק שיש כאלה שמתמודדים עם תסמיני גמילה קשים יותר מאחרים. 

איך  מתנקים מגראס?

הניסיון מראה שתמיד עדיף למצוא דרכים לצמצם את התלות בוויד עוד לפני שההתמכרות הופכת להיות קשה מדי. במאמר הזה נציין כמה דרכים שיעזרו לכם למנוע את המצב שבו הגוף שלכם מאותת כי הוא תלוי בקנאביס.

צמצמו חומרים נוספים

צרכני מריחואנה רבים מעשנים קנאביס ביחד עם טבק. לעתים, הגוף מפתח התמכרות לטבק ולא לחומרים הפעילים בקנאביס, אך למשתמש קשה לראות את ההבדל. מבחינתו, הגוף רוצה כל הזמן עוד שאכטה. הוצאת הטבק מהמשוואה יכולה לצמצם את התלות ולבטל אותו לחלוטין, במקרים מסויימים. 

בעיה נוספת היא שמשתמשי קנאביס רבים קונים מריחואנה במקומות שונים. כאשר הקנאביס לא נמכר במקום גידול מסודר ומפוקח, לא ניתן לדעת אם עורבבו בו חומרים נוספים.

לעתים, המגדלים או הסוחרים מוסיפים כל מיני חומרים, לעתים חומרים כימיים שאינם טבעיים, כדי להגביר את התחושה לאחר העישון, וכדי שהצרכנים יחשבו שמדובר ב"חומר חזק".

ממש כמו בצריכת קנאביס עם טבק, גם במקרה של צריכת חומרים עם תוספים כאלה ואחרים עלולים לגרום לתלות של הגוף והנפש. 

אמצו תחביבים בריאים

פעמים רבות אנחנו פונים לקנאביס בשביל ליהנות יותר מהחיים, לצחוק יותר ולראות את העולם דרך משקפיים ורודות יותר. אחת הסיבות לכך היא שצריכת קנאביס מעודדת הפרשת אנדורפינים וסרטונין למוח – חומרים שגורמים לתחושות חיוביות.

גוף האדם משחרר את החומרים האלה גם במצבים אחרים, לדוגמא כאשר אנחנו עושים ספורט. למעשה, אם תכניסו לחיים שלכם הרגל לעשות ספורט באופן קבוע, הגוף שלכם יפריש הורמונים שונים שיגרמו לכם להתעודד באופן טבעי בלי צורך בצריכה של סמים כאלה ואחרים

צאו לריצה בשביל גמילה מוויד
צאו לריצה ומלאות את הגוף באנדורפינים, במקום קנאביס

אגב, גם מדיטציה, כמו מיינדפולנס לדוגמא, יכולה לעזור. 

שתו כוס מים

זה אולי נשמע קצת מוזר, אבל זה יכול לעזור: בכל פעם שאתם רוצים לעשן או לצרוך סמים – פשוט קחו כוס מים ושתו אותה. כך תוכלו להשיג 2 דברים: תהיה לכם הפסקה קבועה בין הרגע שאתם אומרים לעצמכם שהגיע הזמן לצרוך סמים ועד הרגע שתעשו זאת בפועל. במקביל, שתיית כוס מים, בניגוד למשקאות ממותקים לדוגמא, נותנת לנו תחושה של ניקוי. 

כל אלה יכולים לעזור לכם להימנע מצריכת קנאביס, לפחות לכמה רגעים – וזה לכשעצמו כבר ניצחון קטן. 

קבלת עזרה לגמילה מוויד

הטיפים שפירטנו כאן למעלה יכולים לעזור, אבל ישנם לא מעט משתמשי קנאביס שלא יוכלו להסתפק בהם. הם זקוקים לעזרה מקצועית לגמילה מוויד. 

אף אחד לא אוהב להודות שיש לו בעיה, אבל צריך להכיר בעובדות. אם אתם מתקשים לנהל סדר יום תקין בלי לצרוך קנאביס, אם אתם יותר ויותר מתקשים לבצע פעולות מורכבות או להתרכז כפי שהייתם מסוגלים לעשות בעבר – ייתכן כי עליכם לחשוב על גמילה מוויד. 

ישנן מספר דרכים לעשות זאת. אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר, ומומחי הגמילה מוויד יענו לכם על כל השאלות והחששות, ונמצא יחד את הדרך שלכם לחזור לשגרת חיים עשירה, מאושרת ומלאת חיים. 

אם אתם זקוקים לגמילה מקנאביס, דעו לכם שאתם לא לבד. אנחנו כאן בשבילכם, ונלווה אתכם בדרך הזאת עד שתוכלו ליהנות מהשגרה שלכם גם בלי לפנות למריחואנה.

צרו קשר עם המומחים לגמילה מקנאביס

שליחת הפרטים מהווה הסכמה לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות

מאמרים שיעניינו אותך